Eriarsti vastuvõtuaja broneerimine võib vahel olla paras peavalu. Sobivat aega tuleb vahel nädalate kaupa taga ajada. Siin tuleb appi Ajaleidja! Ajaleidja on avaliku sektori innovatsiooniprogrammis sündinud lihtne lahendus, mis võtab vastuvõtuaja leidmise üleriigilises digiregistratuuris enda peale!

 

Katsetame 2022. aastal üleriigilises digiregistratuuris Ajaleidjat. Kui Sa ei leia digiregistratuuris sobivat vaba aega, saad end lisada ootejärjekorda. Ajaleidja annab Sulle SMSi ja e-maili teel märku, kui Sinu eelistustega sobiv aeg vabaneb. Ajaleidja vähendab inimeste ajakulu ja muret vastuvõtuaegade otsimisel. Riigi vaatest annab see võimaluse saada parema ülevaate ravivajadusest erinevatel erialadel.

Ajaleidja on esialgu saadaval vaid osade raviasutuste ja erialade jaoks.

Ajaleidja idee sündis 2020. aasta avaliku sektori innovatsiooniprogrammis Innovatsioonitiimi
SotsiaalministeeriumiTervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse ja Tervisekassa koostöös, tuginedes terviseinfosüsteemide kasutajate sisendile. Idee arendamisse on andnud olulise panuse süsteemi arendaja Kodality OÜ

skeem

KATSETAME AJALEIDJAT 2022

Ajaleidja lahendust katsetatakse 2022. aastal mõne raviasutuse ja teenusega, et analüüsida lahenduse tulemuslikkust ja selgitada välja võimalikud kitsaskohad. 2023. aasta alguses otsustatakse koostöös raviasutuste ja huvigruppidega järgmised sammud. Kui lahendus ennast õigustab, laiendatakse seda järgemööda järgmistele erialadele ning asutustele.

KATSEPROJEKTI TEENUSED

  • Endokrinoloogi vastuvõtt (endokrinoloogia eriala)
  • Laste endokrinoloogi vastuvõtt (pediaatria-endokrinoloogia eriala)
  • Kardioloogi vastuvõtt (kardioloogia eriala)
  • Kardioloogi vastuvõtt (stimulaatorid) (kardioloogia eriala)
  • Naha- ja suguhaiguste arsti vastuvõtt (dermatoveneroloogia eriala)
  • Nahaarsti vastuvõtt (nahakasvajad)(dermatoveneroloogia eriala)

OSALEVAD RAVIASUTUSED

  • Põhja-Eesti Regionaalhaigla
  • Tartu Ülikooli Kliinikum
  • Ida-Tallinna Keskhaigla
  • Medita Kliinik
  • Medicum

KUIDAS AJALEIDJA LAHENDUS TOIMIB?

Ootejärjekorda lisamine

  • Logi sisse digiregistratuuri 
  • Täida vastuvõtuaja otsingu vorm ja “OTSI AEG”
  • Kui Sa ei leidnud endale sobivat vastuvõtuaega, otsitav teenus on ootejärjekorra pilootteenuste loetelus ning valitud piirkonnas asub mõni piloodis osalev raviasutus, siis tekib broneeringuvormile nupp “LISA OOTEJÄRJEKORDA”
  • Ootejärjekorda saad lisada end või enda esindatavat nii tasulistele kui ka Eesti Haigekassa poolt rahastatud teenustele
  • Ajaleidja kasutamiseks pead määratlema oma eelistused: sobiva(d) piirkonna(d),  raviasutuse(d), tasumise viisi(d) ning kuupäevad, kui Sa vastuvõtule tulla ei saa. Kohustuslik on lisada mobiiltelefoni number ja e-maili aadress, et Ajaleidja saaks Sulle ajapakkumisi saata. Vormi täitmise järel vajuta “KINNITA”
  • Sinu lisatud info on leitav Digiregistratuuris menüüpunkti “KOONDVAADE” alt, kus saad ka ajaleidja eelistusi muuta ja vajadusel ootejärjekorras olemise tühistada.

Ajaleidja aegade kinnitamine

  • Kui Sinu eelistustele sobiv aeg leitakse, saadab AjaleidjaSulle SMS ja e-mail vastuvõtuaja pakkumisega.
  • Pakkumise saab kinnitada või sellest loobuda. Pakutud vastuvõtuaeg tuleb kinnitada 24 tunni jooksul kas SMS'i lühivastusega “TULEN” või digiregistratuuris. Loobumiseks vasta SMSga – “PAKU UUS!“.
  • Kui pakutud aeg Sulle sobis ning Sa kinnitasid selle, siis eemaldatakse Sind vastava raviteenuse ootejärjekorrast. Kui oled samaaegselt teiste raviteenuste ootejärjekorras, siis jätkatakse Sulle nendele teenustele ajapakkumiste edastamist.
  • Kui oled ajapakkumised kolmel korral tagasi lükanud või neile vastamata jätnud, tehakse Sulle aegade otsimises 14-päevane paus.
  • Kui oled ajapakkumised kuuel korral tagasi lükanud või neile vastamata jätnud, eemaldatakse Sind ootejärjekorrast.

KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED

Mis saab nendest inimestest, kes digilahendusi kasutada ei oska, kas nemad jäävad Ajaleidja võimalusest ilma?

Testime lahendust piiratud raviasutustes ja erialadel esialgu vaid üleriigilises digiregistratuuris. Kui lahendus ennast õigustab, saab tulevikus ennast ootejärjekorda lisada ning pakutud aegadele vastata ka raviasutuse registratuuri helistades. Seniks loodame, et sugulased-tuttavad saavad neid inimesi Ajaleidja kasutamisel abistada. Samuti oleme viimastel aastatel märganud, et digilahendusi kasutab üha suurem hulk inimesi.

 

Miks on projekti kaasatud ainult osa erialasid ja raviasutusi? Miks just need erialad ja teenused?

Ehkki oleme Ajaleidja lahendust hoolikalt kavandanud, ei oska me ette näha kõiki lahenduse kasutuselevõtuga kaasneda võivaid tagajärgi. Nt kas mõne sihtrühma jaoks muutub arstile pääsemine Ajaleidja tõttu keerulisemaks? Kas arsti aega tuleb oodata kauem? Kas lahendus on kasutajatele arusaadav ja mugav? Seetõttu katsetame Ajaleidjat esialgu piiratud mahus ning hindame selle tagajärgi enne kui selle laiemalt kasutusele võtame. Teenused sai valitud selle järgi, kus on pikad ooteajad ning täna keeruline aegu leida. Selleks, et lahendust testida valisime teenuste hulka nii neid, kus läheb vaja saatekirja, kui ka neid kuhu pääseb ilma saatekirjata. 

 

Miks ma ei saa konkreetse arsti juurde ennast ootejärjekorda lisada?

Ajaleidja on mõeldud abistama inimesi erialadel, kus on väga pikad ooteajad. Konkreetse arsti valimise võimalus pikendaks oluliselt inimese ooteaega. Seetõttu Haigekassa rahastatavate aegade puhul arsti valimise võimalust mõistlikuks ei peetud. Kaalusime võimalust tasuliste vastuvõttude puhul konkreetset arsti valida. Katseprojekti ulatusest jäi see lihtsuse huvides siiski välja. Jälgime katseprojekti kulgu ning katseprojekti tulemuste põhjal vaatame selle valiku uuesti üle.